*
1. Arte
vizuale Materie, materialitate, materializare. Condiţia artelor textile în arta
contemporană Andor, Corina - carte științifică / scientific "Considerarea
artelor textile ca domeniu distinct în arta contemporană, dincolo de
problematica teoretică, are consecinţe practice importante. Investigarea
trăsăturilor sale specifice este importantă în demersul nostru. Acest lucru nu
este posibil, desigur, fără o evaluare a contextului artei în general şi a
raportului arte plastice-arte aplicate în special. Secţiunile artelor textile,
aşa cum se reflectă în învăţământul de artă, spre exemplu, indică funcţiile
acumulate de materialele textile în timp, dar şi tehnicile folosite în obţinere
şi prelucrare. Pe de o partre tapiseria tradiţională şi presupusa sa urmaşă
fiber art, noua tapiserie sau arta textilă, genuri care ilustrează latura
non-utilitară a mediului și pe de altă parte proiectarea ţesăturilor utilitare
şi veşmântul sunt revăzute și analizate în această lucrare." 1 volum 70 exemplare
140 pag. hârtie / paper Corina Andor a studiat artele textile la Academia de
Arte vizuale ,,Ioan Andreescu“, Cluj Napoca, promoţia 1998. Din anul 2000 predă
la Facultatea de Arte a Universităţii din Oradea. În 2010 a obţinut diploma de
doctor în arte plastice şi decorative la Universitatea de Vest Timişoara,
doctorat profesional, cu o lucrare care tratează problema relaţiei materialite
- materializare în artele textile. A expus în diferite galerii şi muzee din
România, Ungaria şi Italia. A lucrat cu Asociaţia 2580 în proiecte cum ar fi ,,
Arii de conflu(x)enţă“ (2007) şi ,,Artişti în industrie“ (2011-2012). Contact:
e-mail corinastus@yahoo.com tel. 0743846611
2. Arte
vizuale Istoria textilelor - curs Andor, Corina - curs / course Cursul acoperă
o mare varietate de forme textile, de la tapiseria clasică la forme inedite de
producție, atît ca obiecte de artă căt și ca produse utilitare, manufactură și
design pentru industrie. 1 volum 20 exemplare 100 pag. CD Corina Andor a
studiat artele textile la Academia de Arte vizuale ,,Ioan Andreescu“, Cluj
Napoca, promoţia 1998. Din anul 2000 predă la Facultatea de Arte a
Universităţii din Oradea. În 2010 a obţinut diploma de doctor în arte plastice
şi decorative la Universitatea de Vest Timişoara, doctorat profesional, cu o
lucrare care tratează problema relaţiei materialite - materializare în artele
textile. A expus în diferite galerii şi muzee din România, Ungaria şi Italia. A
lucrat cu Asociaţia 2580 în proiecte cum ar fi ,, Arii de conflu(x)enţă“ (2007)
şi ,,Artişti în industrie“ (2011-2012). Contact: e-mail corinastus@yahoo.com
tel. 0743846611
3. Arte
vizuale Studiul culorii pentru artele textile - suport de curs Andor, Corina - suport
de curs / ongoing Materialul asigură suport de curs pentru disciplina Studiul
culorii pentru artele textile, material documentar, imagini și text. 1 volum 20
exemplare 50 pag. DVD Corina Andor a studiat artele textile la Academia de Arte
vizuale ,,Ioan Andreescu“, Cluj Napoca, promoţia 1998. Din anul 2000 predă la
Facultatea de Arte a Universităţii din Oradea. În 2010 a obţinut diploma de
doctor în arte plastice şi decorative la Universitatea de Vest Timişoara,
doctorat profesional, cu o lucrare care tratează problema relaţiei materialite
- materializare în artele textile. A expus în diferite galerii şi muzee din
România, Ungaria şi Italia. A lucrat cu Asociaţia 2580 în proiecte cum ar fi ,,
Arii de conflu(x)enţă“ (2007) şi ,,Artişti în industrie“ (2011-2012). Contact:
e-mail corinastus@yahoo.com tel. 0743846611
4. Muzică
Francisc Hubic - creaţia religioasă, corală şi vocal-simfonică colectiv de
cercetători , redactor: Mercean-Ţârc, Mirela partituri / score Cartea
reprezintă o antologie genuistică conţinând manuscrisele compozitorului editate
de către Centrul de Cetare al Facultăţii de Arte - Departamentul Muzică. 1
volum 50 exemplare 100 pag. hârtie / paper Mirela Mercean-Țârc, muzicolog,
doctor în Muzică – Stilistică muzicală (2007), conferenţiar la Facultatea de
Muzică a Universităţii din Oradea unde predă Forme, Stilistică, Estetica
interpretării muzicii camerale, Analiză interpretativă comparată, Fenomenologie
muzicală. Publică cronici, inteviuri, recenzii, articole, studii de muzicologie
în cotidianul Adevărul de Cluj, revistele Filarmonia, Intermezzo, Tribuna,
Oraşul, Studia Musica, Lucrări de muzicologie, Actualitatea muzicală, Muzica,
Euterpe Almanah,Tehnologii Informatice şi de Comunicaţie în Domeniul Muzical,
(TIC) în diverse volume colective de studii şi conferinţe de muzicologie. A
coordonat sesiuni de comunicări ştiinţifice, simpozioane, a editat şi recenzat
volume de studii şi conferinţe de muzicologie. Cărţi publicate: Articularea
formei în creaţia compozitorilor clujeni, 2007; Cristalizarea formei de sonată
în secolul al XVIII-lea, 2007; Curs practic de analiză a formei muzicale, 2008.
5. Muzică
Francisc Hubic colectiv de cercetători , redactor: Mercean-Ţârc, Mirela volum
colective / collective Cartea publică studiile prezentate la Simpozionul
Francisc Hubic organizat de Centrul de Cercetare al Facultăţii de Arte -
Departamentul Muzică în 2015 în colaborare cu Institutul Teologic
Greco-Catolic. 1 volum 50 exemplare 100 pag. hârtie / paper Mirela
Mercean-Țârc, muzicolog, doctor în Muzică – Stilistică muzicală (2007),
conferenţiar la Facultatea de Muzică a Universităţii din Oradea unde predă
Forme, Stilistică, Estetica interpretării muzicii camerale, Analiză
interpretativă comparată, Fenomenologie muzicală. Publică cronici, inteviuri,
recenzii, articole, studii de muzicologie în cotidianul Adevărul de Cluj,
revistele Filarmonia, Intermezzo, Tribuna, Oraşul, Studia Musica, Lucrări de
muzicologie, Actualitatea muzicală, Muzica, Euterpe Almanah,Tehnologii
Informatice şi de Comunicaţie în Domeniul Muzical, (TIC) în diverse volume
colective de studii şi conferinţe de muzicologie. A coordonat sesiuni de
comunicări ştiinţifice, simpozioane, a editat şi recenzat volume de studii şi
conferinţe de muzicologie. Cărţi publicate: Articularea formei în creaţia
compozitorilor clujeni, 2007; Cristalizarea formei de sonată în secolul al
XVIII-lea, 2007; Curs practic de analiză a formei muzicale, 2008.
6. Muzică
Curs de Istoria Muzicii Gorea, Luminița - curs / course Publicația de față
cuprinde temele corespunzătoare cuprinse în programa analitică a disciplinei
Istoria muzicii, ce fac referință la evenimentele muzicale derulate de-a lungul
principalelor epoci istorice. E prezentată evoluția cântului vocal și
instrumental, a principalelor genuri muzicale alături de biografia și
activitatea celor mai renumiți muzicieni ai tuturor timpurilor, compozitori,
teoreticieni, interpreți și pedagogi. Totodată sunt prezentate succint
principalele opusuri de marcă din istoria muzicii, evidențiind originalitatea, inovațiile
și importanța acestora în evoluția ulterioară a genului. Ca teme de studiu sunt
propuse spre lecturare citate din cele mai importante și mai actuale tratate de
istoria muzicii, cât și o listă cuprinzătoare de audiții, utile pentru
seminarii și pentru însușirea și recunoașterea principalelor opusuri de marcă
din creația compozitorilor tuturor timpurilor. 1 volum 50 exemplare 200 pag. hârtie
/ paper Ioana Luminiţa Gorea (n.1967 în Cluj-Napoca), absolventă a Academiei de
muzică Gheorghe Dima , secţia Pedagogie muzicală- Profesor de flaut, în anul
1995. A obţinut titlul de Magister în muzică, specializarea
Interdisciplinaritate în cercetarea muzicologică în 1996 iar în 2006 obţine
titlul de Dr. în Muzică cu teza Rolul solistic al flautului în creaţia
compozitorilor clujeni din a doua jumătate a secolului XX (aici laşi şi titlul
în română, şi scrii în paranteză titlul în engl.), avându-l ca profesor
coordonator pe Profesor Univ. Dr. Constantin Rîpă. Din 1996 a colaborat cu
Academia de muzică Gh. Dima, iar în prezent este Lector univ. Dr. la disciplina
Istoria Muzicii, la Facultatea de Muzică a Universităţii din Oradea. A
participat la numeroase Conferinţe şi Simpozioane naţionale şi internaţionale.
Are publicate mai multe articole în cărți și reviste indexate în BDI
recunoscute în domeniu, şi trei cărţi: Rolul solistic al flautului în genuri şi
forme tradiţionale şi moderne din creaţia clujeană a secolului XX (2006), şi
Rolul solistic al flautului în Concertul pentru flaut şi orchestră de coarde de
Sigismund Toduţă şi în Preludiile nr. 1, 2, şi 3 de Eduard Terényi (2007) și
Istoria muzicii pentru uzul studenților (2011). Adresa de contact:
luminitagorea@yahoo.com
7. Muzică
Curs de istoria muzicii româneşti Gorea, Luminiţa Ioana curs / course Prezentarea
compozitorilor şi creaţiei muzicale româneşti de-a lungul timpului. 1 volum 50 exemplare
100 pag. hârtie / paper Luminița Gorea, absolventă a Academiei de muzică
“Gheorghe Dima” secţia Pedagogie muzicală - Profesor de flaut, în anul 1995. A
obţinut titlul de Magister în muzică, specializarea Interdisciplinaritate în
cercetarea muzicologică în 1996 iar în 2006 obţine titlul de Dr. în Muzică cu
teza Rolul solistic al flautului în creaţia compozitorilor clujeni din a doua
jumătate a secolului XX, avându-l ca profesor coordonator pe Profesor Univ. Dr.
Constantin Rîpă. Din 1996 a colaborat cu Academia de Muzică “Gheorghe Dima”,
iar în prezent este Lector univ. Dr. la disciplina Istoria Muzicii, la
Facultatea de Arte a Universităţii din Oradea. A participat la numeroase
conferinţe şi simpozioane naţionale şi internaţionale. Are publicate mai multe
articole şi două cărţi: Rolul solistic al flautului în genuri şi forme
tradiţionale şi moderne din creaţia clujeană a secolului XX (2006), şi Rolul
solistic al flautului în Concertul pentru flaut şi orchestră de coarde de
Sigismund Toduţă şi în Preludiile nr. 1, 2, şi 3 de Ede Terényi (2007).
8. Muzică
Curs de teoria instrumentelor Gorea, Luminiţa Ioana curs / course Curs pentru
disciplina Teoria Instrumentelor care conţine tematica menţionată în programa
analitică, ilustrând teoretic şi practic particularităţi ale diverselor clase
de instrumente, precum şi ale fiecărui instrument în parte. 1 volum 50 exemplare
200 pag. hârtie / paper Lect.univ. Dr.
9. Muzică
Modulaţia prin structură, ca element de juncţiune între armonie şi formă Marta,
Evanthia – Maria carte științifică / scientific Cercetare în domeniul
muzicologiei – definirea şi prezentarea aspectelor generale şi particulare ale
modulaţiei prin structură de-a lungul epocilor : baroc, clasicism şi romantism.
1 volum 50 exemplare 150 pag. hârtie / paper Evanthia Marta. Lector
universitar, la Facultatea de Muzică a Universităţii din Oradea, unde predă
Armonie. Este absolventă a Facultăţii Teoretice a Academiei de Muzică „Gheorghe
Dima” din Cluj-Napoca (1998) şi totodată absolventă (1994) a Universităţii
Tehnice din Cluj-Napoca, specializarea Instalaţii în Construcţii. În anul 2006
susţine teza de doctorat cu titlul Modulaţia prin structură – element de
joncţiune între armonie şi formă, coordonator fiind Prof.univ. dr. Valentin
Timaru, şi obţine titlul de doctor în muzică. Are numeroase studii, articole,
cronici în domeniul muzical – apărute în publicaţii de specialitate din Oradea,
Cluj-Napoca, Timişoara – a organizat sesiuni ştiinţifice la Departamentul
Muzică şi are numeroase apariţii scenice în calitate de dirijor de cor.
10. Arte
vizuale Teoria cromatica a culorilor Mester, Cantemir - curs / course Necesitatea
punerii în discuție a teoriilor despre culoare, sa legitimat în cazul de față
ca și ipostază pentru un curs de gramatică a culorii. Complementara studiului
imaginii si laboratorului domeniului artelor vizuale, studiul culorii este o
parte importanta a limbajului vizual. Vom analiza nu doar domeniul fizic ci si
cel psihologic al culorii enumerand teoriile premergătoare, azi deja uzuale.
Contemporaneitatea demonstrează funcții și aplicații concrete, viteza prin care
acestea sunt asimilate și experimentate au practic la bază teoria fizică a
culorii. Înțelegerea acestor stări ale luminii creează practic caracterul
obligatoriu, de lege. Simțul atribuit capacităților sufletești (intuiția,
talentul, simțul estetic) nu este altceva decât un înțeles nedefinit al acestor
legi. 1 volum 20 exemplare 100 pag. hârtie / paper Cantemir Meșter 1976 –
Romania Studies: High school of Arts Oradea, 1990–1994 University of Visual
Arts Oradea-Cluj Napoca 1995–2000 Ph.D University of Visual Arts and Design,
Timişoara, 2006–2010 Current Job Position: University of Oradea, Faculty of
Arts, Visual Art Department email: mcantemir@yahoo.com, mobil: 0746100808,
Site: www.cante.ro
11. Arte
vizuale Tehnologia materialelor textile Urdea, Olimpia - suport de curs /
ongoing Suportul de curs este aplicat si destinat studentilor in specializarea
moda-Design vestimentar, continand notiuni despre fibre, fire, tesaturi, dar
mai ales locul creatiei vestimentare in procesul de fabricatie al costumului,
cu accent pe interventii asupra textilului destinat articolului vestimentar.
Materialul propus este exemplificat cu imagini care faciliteaza intelegerea
notiunilor si etapizarea proceselor in creatia vestimentara. 1 volum 12 exemplare
150 pag. CD "Autorul este cadru didactic al Universitatii din Oradea, in
cadrul Facultatii de Arte, Departamentul de Arte Vizuale. De profesie inginer
in confectii textile, este doctor in Arte Plastice si Decorative, cu lucrarea
Mătasea naturală în veşmântul românesc (sec. XIV-XX) ; Repere socio-temporale,
valenţe fiziologice şi artistico-comunicative. Autoarea pregateste studentii
pentru profesia de Designer vestimentar, fapt pentru care a elaborat pana in
prezent mai multe suporturi de cursuri vizand: Comportarea in exploatare si
intretinerea textilelor, Confortul produselor vestimentare, Transpuneri in
material, etc. Lucrarile publicate au avut in centrul atentiei incursiuni in
istoria costumului la interferenta cu artele majore (pictura), istoria
sericiculturii in spatial romanesc, particularitati fiziologice si psihologice
ale vesmantului, rolul costumului in procesul de comunicare interumana, etc.
Autoarea este preocupata de interdisciplinaritatea in care costumul poate si
trebuie sa fie abordat in creatia vestimentara. Dincolo de toate acestea, este
preocupata de a descoperi, alaturi de studenti, mijloace inedite de interventii
asupra suportului textil in realizarea de colectii vestimentare originale. Competentelor
tehnice, profesionale , li se adauga competente pedagogice prin abordarea cu
creativitate a activitatii educationale si adaptabilitate la nevoile studentilor.
Promoveaza invatarea participativă, anticipativă, creatoare de catre student,
dovedind empatie in activitatea cu studentii. Date de contact: e-mail:
oli.urdea@gmail.com Telefon: +40751363667"
12. Muzică
Piese miniaturale dedicate muzicii europene a secolelor XVII-XIX Jámbor Fekete,
Elisabeta carte științifică / scientific book Un compendiu menit să sprijine
cunoaşterea şi analiza genului miniatural dedicat pianului, în creaţia
autorilor secolelor XVII-XIX. 100 exemplare 150 pag. hârtie / paper
13. Muzică
Metodica predării pianului - îndreptar pianistic Jámbor Fekete, Elisabeta curs
/ course Curs de didactica specialităţii pian. 100 pag. hârtie / paper
14. Muzică
Arta de a acompania Jámbor Fekete, Elisabeta curs / course Curs de
acompaniament – iniţiere şi perfecţionare în arta acompaniamentului. 100 pag. hârtie
/ paper
15. Muzică
Curs de folclor muzical Lianu, Oana curs / course Este un curs de folclor care
se adresează în special studenţilor facultăţii de muzică, dar şi celor care
sunt interesaţi de această materie. Va acoperi o gamă foarte variată de domenii
din folclor, cu numeroase exemple muzicale. 300 pag. hârtie / paper
16. Muzică
Modulaţia prin structură, ca element de juncţiune între armonie şi formă Marta,
Evanthia – Maria carte științifică / scientific book Cercetare în domeniul
muzicologiei – definirea şi prezentarea aspectelor generale şi particulare ale
modulaţiei prin structură de-a lungul epocilor : baroc, clasicism şi romantism.
150 pag. hârtie / paper
17. Muzică
Antologie de exemple muzicale pentru cursul de armonie Marta, Evanthia – Maria ,
Iloc, Ovidiu suport de curs / ongoing suport O culegere de exemple muzicale
analizate armonic cu prezentarea unor argumente teoretice, menită să ajute
studenţii în înţelegerea principiilor armoniei tonal-funcţionale, respectiv ale
cifrajului armonic. Acest prim volum este structurat conform capitolelor
cuprinse în prima parte a cursului de armonie, respectiv armonia tonal-funcţională
nemodulantă. vol. I 80 pag. hârtie / paper
18. Muzică
Antologie de exemple muzicale pentru cursul de armonie Marta, Evanthia – Maria ,
Iloc, Ovidiu suport de curs / ongoing suport Volumul secund al antologiei de
exemple muzicale pentru cursul de armonie este o continuare a ilustrării, prin
citate muzicale, a principiilor armoniei tonal-funcţionale şi cuprinde un
material care reflectă armonia tonal-funcţională modulantă diatonică, armonia cromatică,
precum şi modulaţia cromatică şi enarmonică. vol. II 100 pag. hârtie / paper
19. Muzică
Canonul feminin în muzică / Femeia - compozitor în istoria muzicii Mercean-Ţârc,
Mirela carte științifică / scientific book Cartea prezintă evoluția istorică a
creației femei - compozitor din antichitate până în zilele noastre, precum
biografiile acestor excepționale personalități. 50 exemplare 200 pag. hârtie /
paper
20. Muzică
Colinda de pricină Mercean-Ţârc, Mirela carte științifică / scientific book Este
un studiu hermeneutic asupra genului şi speciei colindei de pricină. 50 exemplare
100 pag. hârtie / paper
21. Muzică
Curs de stilistică și analiză interpretativă comparată Mercean-Ţârc, Mirela curs
/ course Curs pentru uzul studenţilor masternazi. 50 exemplare 150 pag. hârtie
/ paper
22. Muzică
Curs practic de forme şi analize muzicale Mercean-Ţârc, Mirela curs / course Cursul
se adresează studenţilor programelor de studiu interpretare muzicală şi
pedagogie muzicală, abordând foma cu variaţiuni, sonata şi fuga, precum şi filiaţiile
/ evoluţia şi caracteristicile lor istorice şi genuistice 250 pag. hârtie /
paper
23. Muzică
Alexandru Firez - creator de cântece pentru copii Pitic, Zorica Maria carte
științifică / scientific book Prezentarea vieţii, activităţii și creației
profesorului Alexandru Firez. 50 exemplare 75 pag. hârtie / paper
24. Muzică
Sisteme de educaţie muzicală Pitic, Zorica Maria curs / course Lucrarea este un
curs care cuprinde principalele sisteme de educaţie muzicală utilizate de–a
lungul timpului. 80 exemplare 150 pag. hârtie / paper
25. Muzică
Epistemologia muzicii de cameră, instrumentală și vocală Rîmbu, Romeo Cuprins:
1- Origini și evoluție, 2- Interdependența fenomenului interpretării conjugate,
3- Repertoriul general al lucrărilor de muzică de cameră, 4- Repertoriu sugerat
pentru fiecare an de studiu în învățământul universitar, 5- Tabel cronologic cu
compozitorii semnificativi ai muzicii de cameră și cu caracteristicile
stilistice ale diferitelor perioade.
26. Muzică
Noţiuni elementare de teoria muzicii Spătar, Anca suport de curs / ongoing
suport Exerciţii de însuşire şi fixare a noţiunilor elementare de teorie a
muzicii pentru uzul studenţilor. 50 exemplare 80 pag. hârtie / paper
27. Muzică
Studii de dramaturgie muzicală Vasile, Carmen suport de curs / ongoing suport Suportul
de curs pentru disciplina Dramaturgie muzicală se adresează studenţilor
programului de studiu Interpretare muzicală - canto. 170 pag. online web www.carmen-vasile.blogspot.com
28. Muzică
Studii de operă: Nunta lui Figaro de W.A. Mozart Vasile, Carmen carte
științifică / scientific book Studiul se adresează interpreților lirici,
studenților clasei de operă și iubitorilor muzicii care doresc să aprofundeze
structura dramaturgică a operei ”Nunta lui Figaro” de W.A. Mozart. 150 pag. online
web www.carmen-vasile.blogspot.com
29. Muzică
Studii de operă: Elixirul dragostei de G. Donizetti Vasile, Carmen carte
științifică / scientific book Studiul se adresează interpreților lirici,
studenților clasei de operă și iubitorilor muzicii care doresc să aprofundeze
structura dramaturgică a operei ”Elixirul dragostei” de G. Donizetti. 150 pag. online
web www.carmen-vasile.blogspot.com
30. Muzică
Monooperele compozitorului Ede Terényi Vasile, Carmen carte științifică /
scientific book Lucrarea prezintă creația de monoopere a compozitorului Ede
Terényi. 150 pag. online web www.carmen-vasile.blogspot.com
31. Muzică
Un pian, patru mâini - Duetul pianistic de la origini la Romantismul muzical Ventel-Horhat,
Valentina Duetul pianistic, în acest caz cel destinat unui singur instrument,
este genul cameral deseori contestat și mai puțin explorat în istoria muzicii
universale. Cu toate acestea, datorită popularității de care dă dovadă în lumea
muzicală contemporană, am considerat necesară apariția acestui volum, care își
propune stabilirea genezei muzicii destinate duetului pianistic și urmărirea
cronologică a evoluției ei pe parcursul desfășurării epocilor stilistice
muzicale clasice și romantice. Datorită repertoriului bogat, este aproape
imposibil de a include aici întreaga literatură pianistică; prin urmare,
lucrarea de față va face o selecție a compozitorilor care au avut o influență
decisivă în concretizarea duetului pianistic cameral și va analiza îndeaproape
câteva din piesele de referință din cadrul genului.
No comments:
Post a Comment